Om föreningen

Brf Lägret byggdes år 1954 och ligger i Arvika kommun närmare bestämt på Jakobsgatan 13 A och B.  Det finns sammanlagt 22 lägenheter i 2 trappuppgångar. Det finns olika storlekar på lägenheterna.  Brf Lägret ligger högt upp centralt  i Arvika centrum med utsikt neråt mot centrum och kyrkviken/Glafsfjorden. Det är gångavstånd till centrum med dess olika utbud av restauranger och affärer, 10 min promenad så når du det mesta av alla utbud.

I slutet av år 2019 blev vår byggnad renoverad. Alla fönster och balkongdörrar byttes ut, fasaden blev målad och det blev ett nytt tak. Entrédörrarna byttes ut och det bestämdes att medlemmarana skulle  ta sig in med portkod. Resultatet blev en fräsch och fin byggnad.

Vi kan även erbjuda våra medlemmar ett gym som finns i första plan i 13 A.  Där finns även vår  möteslokal. Vi har en god grannsämja, alla trivs och undrar man över något är det bara att fråga någon medlem  i styrelsen.

Styrelsen ansvarar för den löpande verksamheten i föreningen och verkställer de beslut som årsstämman fattar.  Styrelsen har ansvar för att det är ordning och reda i och utanför byggnaden men det  ansvaret har även alla medlemmar. Att bo i en bostadsrätt innebär gemensamt ansvar. Som medlem i föreningen så har man inte bara rätten till en bostad utan även skyldigheter mot föreningen och dess medlemmar. Alla måste följa de regler som föreningen har och alla måste bidra till trivsel. Alla medlemmar har ett gemensamt ansvar att det finns en fungerande styrelse. Information om vilka som sitter  i styrelsen finns på anslagstavlan i varje trappuppgång.

Föreningen har ingen egen fastighetsskötare utan tjänsten köps av Stavnäs Tak och Bygg. De sköter underhåll som snöskottning, sandning, gräsklippning mm.

En städfirma sköter trappuppgångarna.